پسر آریایی
Nothing Is True!Every Thing Is Permitted
درباره وبلاگ


دراین خاک زرخیزایران زمین نبودند جز مردمی پاک دین همه دینشان مردی و رادبود کزآن کشورآزاد وآباد بود بزرگی به مردی وفرهنگ بود گدایی دراین بوم وبر ننگ بود ازآن روزدشمن به ماچیره گشت که ماراروان وخرد تیره گشت ازآن روزاین خانه ویرانه شد که نان آورش مرد بیگانه شد به سوزد درآتش گرت جان وتن به ازبندگی کردن وزیستن اگر مایه زندگی بندگیست دوسدبار مردن به اززندگیست *فردوسی*
نويسندگان
پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, :: 17:55 :: نويسنده : saha

 

  • من که خسته شدم از بس درباره تاریخ ایران نوشتم . راستی کسایی که عشق assassin هستند منتظر پکیج های بعدی باشند . بد نمی بینند .
  •  
  •  

حالا برو تو ادامه مطالب مگه عکس قحطه . البته فکر نکنید که از تاریخ خسته شدم ها !!! تنوع هم بد چیزی نیست. حداقل برای من که عاشقانه ,بی بهانه چست و چابک,این بازی را دوست دارم .



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, :: 17:48 :: نويسنده : saha

همانگونه که هر کشوری  پرچمی دارد و یا هر شرکت، سازمان یا گروه برای شناسایی و همبستگی بهتر افرادش و بر اساس  کارشان یا علامتی را برمی‌گزینند، دین‌ها و مذاهب نیز بنا براقتضای مکانی و زمانی و برای همبستگی  و شناخته  شدنشان، از سمبل یا نمادی  بهره می گیرند و این و سمبل علاوه بر این که سبب همبستگی  افراد آن گروه است، مورد احترام ایشان نیز هست. برای نمونه پیروانِ دینِ مسیحیت از یا نشانِ صلیب بهره می‌گیرند، با دانایی از این که صلیب  برگرفته از علامتِ  خورشید در دورۀمیتراییسم است.  پیروان  یهود، ستارۀ شش پر یهودا را  که برگرفته از پرتوِ خورشید می باشد، به‌عنوانِ سَمبُلِ دینیِ خود برگزیده‌اند.
زَرتُشتیان نیز از  نَماد  فِرَوَهَر بهره می گیرند و با اندیشۀ  نیک می‌دانند که در این ،  بسیاری از  اندیشه‌ها و گفته های نیک اشوزَرتُشتنهفته است؛ همبستگی، برابری زن  و مرد، احترام به مقامِ بشریت، دادگری،  آبادانی، پاکیزه نگهداشتنِ  زمین، محیط  زیست و دیگر نیکویی ها، پاک نگهداشتنِ جسم و روان و دوری  گزیدن از کژی‌ها نمونه‌هایی از این اندیشۀ والا و ارزشمند است. این نقش در همۀ مکان‌های سپندینه، رسانه های گروهی زرتشتیان و یا با هر فرد نیک نهاد دیده می شود.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, :: 19:5 :: نويسنده : saha

 


تاریخ ایران باستان و شاهان پارسی و بناها

این وب سایت سعی دارد تا تاریخ ایران باستان وسرگذشت شاهان ایرانی رو برای شما به بهترین نحوه بازگو کند

سپندارمذگان ایرانی

این وبلاگ فقط برای بالا بردن اطلاعات شما هموطنان عزیز در مبحث تاریخی میباشد

خواهشا هر گونه کم و کاستی رو با مدیر در میان بگذارید تا سریعا  رفع شود


نظرات شما باعث پیشرفت خواهد شد

ما وقتی از » قوم « سخن می گوئیم یک زندگی دور و دراز در یک سرزمینِ مشخص را در

ذهنمان مجسم می کنیم که در یک سفرِ طولانی چندین هزار ساله تاریخی داستانی شگفت از

تحولات و فرازها و نشیب ها و افت و خیزها و کامیابی ها و ناکامیهای گونه گونی را برای ما

بازمی گوید؛ و علاقه میابیم که این داستان شگفت که

چیزی جز سرگذشتهای دیرینۀ

خودمان نیست را

مطالعه کنیم

m-saha1996@yahoo.com

پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->